Magamról röviden

A tánc, a természetes és szabad mozgás örömének megszerettetése, megismertetése és népszerűsítése minél nagyobb rétegben.


Történetem

Szerencsésnek mondhatom magam, mert kisgyermekként ismerkedtem meg a zenével, s a színpaddal. 10 évesen az Operaház gyerekkórusában énekelhettem, s így gyakran élvezhettem a színpad édes forgatagát. Csakhamar igazi szerelem lett, bár nem voltam annyira tehetséges, hogy tovább folytassam. Ezután jött a tánc. Elmentem egy tánciskolába, s ott a tánctanárnő (Benkő Zsófia) felfigyelt rám, s elhívott a klubjába versenyszerűen táncolni. És én lelkesen mentem. Első partnerem Bóbis László volt. Közös munkánkra szívesen gondolok vissza.

Sok-sok év kihagyás után, – nem éppen legjobb lelkiállapotomban-, barátnőm elcipelt egy színházi előadásra, Eszenyi Enikő: A combok csókja című darabjára. Áramütésként ért. Ekkor villant át rajtam, hogy mi az, ami hiányzik az életemből. A rég elfelejtett tánc.

El is határoztam: meg kell tanulnom ezt a táncot! Akkor még nem gondoltam, hogy Enikővel egy színpadon dolgozhatok, sőt még taníthatom is egyszer. Kitartó, lelkes munkám hamar meghozta gyümölcsét. Budai László asszisztenseként, majd partnereként dolgoztam 9 éven át. Jelenlegi táncpartnerem Szeghalmi Endre. Bár ez csak egy terápiának hobbiból indult, ma már el sem tudnám képzelni az életem tangó és tanítás nélkül.

A színpad és a tánc egy szédült mámor…, mintha a lelkem áradna ki a pórusaimon át, mert mikor táncolok, több vagyok, mint az, amit látsz.

Ez is egy szerep, csak sokkal elemibb, ösztönösebb, természetesebb. Sokat gondolkoztam, vajon mi a szerepjáték: az, amit a színpadon élek át, vagy amit az életben a társadalmi elvárások nyomása alatt cselekszem? Nem tudom, de úgy érezem, ha ezt az egészet beleöntöm a táncba, s ha csak egy ember van, aki megérti, mik vagyunk, akkor megérte.

14 évesen fedeztem fel a táncot, de igazán rájönni, hogy mi is az a tánc, csak néhány éve tudom. A táncban nem a láb a legfontosabb. A mozdulatnak belülről kell jönnie. És nem is kell hivatásos táncosnak lenni, hogy szépen táncoljunk.



Szakmai Önéletrajz

Tanulmányok:

1982-1986Kilián György Gimnázium
2005-2009Magyar Táncművészeti Főiskola
2006Pilates Oktatói Diploma, Body Arts & Science International
2007IDO pontozó bírói tanfolyam
2015Pink Ribbon Program, Rehabilitative Breast Cancer Exercise Specialist (Speciális mozgásforma a mellműtéten átesett nők rehabilitációjáért)
2016Egyéni Preventív Gerinctréner, Almásy Mozgásakadémia

Nyelvismeret:

Angol C- típusú alapfokú állami nyelvvizsga

Szakmai tapasztalat:

1982-1987Társastánc tanulmányok
2001 –Argentin tangó Táncszínház tagja
2001-Pilates, modern tánc, Graham, Limón, Klasszikus balett alapok
2002.Nemzetközi versenyen döntős helyezés argentin tangó kategóriában
2008. Vendégszereplések: Szentpétervár, Vladivostok, Tomsk, Tokió, Busan
2008.VB. Korea döntős helyezés stage tangó kategóriában
2008.VB. Tokió, III. helyezés szalon-tangó kategóriában
2013.Malmö, I. helyezés szalon tangó kategóriában

Mestereim:

Benkő Zsófia, Budai László, Nagy Grácia, Miriam Friedrich, Bakó Gábor, László Mónika, Gálik Éva, Lemesánszky Mónika, Guillermo Merlo & Fernanda Ghi, Fabian Salas, Chino Frumboli, Rodolfo ’El Chino’ Auerrodi & Miho, Thierry & Veronique, Sebastian Arce & Mariana Montes, Sebastian Imenez , Maria Inez…

Színházi Produkciók:

2001.Dona Lucretia háza / Nemzeti Táncszínház
2002.Évszakok Buenos Airesben / Nemzeti Táncszínház
2005.Tangó Expressz / Nemzeti Táncszínház
2005.Lélekhúrok / Nemzeti Táncszínház
2007.Ízek és színek / Budapesti Fringe Fesztivál
2007.Déli éjszakák / Belvárosi Színház
2007.Táncpaletta / Operaház
2008.Koncert szimfonikus zenekarral  / Művészetek Palotája
2008.Rituálé 2008 / Nemzeti Táncszínház
2009.Tangó pillanatok / MŰPA, Nemzeti Táncszínház
2010.Tangó pillanatok/ Nemzeti Színház, Nemzeti Táncszínház
2011.Tangó pillanatok/ Nemzeti Táncszínház
2013.Casa del Tangó

Meghívásaink:

Belgrád, Padova,Párizs, Szarajevo, Havanna, Bécs, Rijeka, Szent Pétervár, Tokió, Tomsk, Vladivostok, London, Bologna